3punt0groot
3punt0 logo

100%

Onderscheidend
3punt0 logo

100%

Zichtbaar
3punt0 logo

100%

Ondernemend

Blog vooral niet zelf!

Bloggen is ‘in’. Het belang en de meerwaarde van een blog binnen een marketingstrategie begint bij steeds meer bedrijven door te dringen. Logisch. Bloggen kan heel nuttig zijn.

Ontdek 3 redenen om zakelijk te bloggen:

• Contact
Blogs geven je de mogelijkheid om rechtstreeks contact te hebben met je lezer. Je kunt de mogelijkheid bieden om commentaar achter te laten en zo een discussie aan te gaan. Of je stelt heel gericht een vraag, waarop via e-mail geantwoord kan worden. Zo kun je meer van je klanten te weten komen.

• Vertrouwen
Met een blog kun je relaties iets nieuws laten weten of laten zien dat je specialist bent op een bepaald onderwerp. Zo vergroot jij je expertrol en bouw je naamsbekendheid en vertrouwen op.

• Vindbaarheid
Regelmatig nieuwe interessante content op je website plaatsen is goed voor je vindbaarheid in Google. En via onder andere Linkedin en Facebook kun je daar dan weer extra de aandacht op vestigen. Slim toch? Zeker. Maar niet altijd.

Ik zie ook 3 redenen om niet zelf te bloggen:

• Geen tijd om regelmatig te bloggen
Als je zelf geen tijd hebt om regelmatig te bloggen, moet jij er niet aan beginnen. Want met slechts één blog, trek je nog geen aandacht. En erger, als je niet regelmatig een nieuw bericht op je website plaatst, ziet je bezoeker alleen een inmiddels sterk verouderd bericht op je website staan. En dat is funest voor het vertrouwen in je bedrijf. Gemiste kans!

• Geen tijd om het goed te schrijven
Als je niet genoeg tijd aan het schrijven zelf kunt besteden of als schrijven je niet ligt, doe het dan niet zelf. Wanneer de woordkeus niet aansluit bij de doelgroep, zullen je klanten je blog niet lezen. En wat te denken van spel- en taalfouten? Fouten in de tekst kunnen de lezer nog steeds zo irriteren, dat ze niet verder lezen. Bovendien kunnen fouten ook worden gezien als een gebrek aan professionaliteit van jou of je bedrijf. Weer een gemiste kans!

• Geen tijd om relevante onderwerpen te bedenken
Als je niet weet waarover je zult bloggen, laat het dan ook maar achterwege. De kans is groot dat je een verhaal schrijft zonder aansprekende boodschap. En dan is het verspilde moeite. De kern van een artikel moet de wens van je doelgroep invullen. Wat wil jouw doelgroep lezen?



Dus wel of niet bloggen? En wel of niet zelf?

Denk je na het lezen van deze blog: ik wil wel blogs gaan publiceren, maar ik ga ze niet zelf schrijven? Blog dan inderdaad vooral niet zelf!

Een ervaren tekstschrijver kan met een beetje input over je branche en bedrijf zelf een leuke blog schrijven. Ook is het mogelijk dat je een grove opzet voor een blog aanlevert en de tekstschrijver de tekst redigeert.

Interesse in hoe ik blogs voor anderen schrijf? Neem gerust contact met me op via 06 30 63 84 72 of kijk op www.betergeschreven.nl

Sacha Willems